Koty

Szczepienia

Do grupy szczepień zasadniczych u kotów należą szczepienia przeciwko wirusowi panleukopenii kotów (FPV) oraz kaliciwirusowi kotów (FCV) i herpeswirusowi kotów (FHV-1).

Szczepienie przeciwko wściekliźnie jako szczepienie dodatkowe zalecane jest u kotów z możliwym dostępem do środowiska zewnętrznego, u kotów żyjących w schroniskach oraz u kotów w hodowlach.

Szczepienie przeciw FeLV (wirusowi białaczki) to szczepienie dodatkowe, ale warte zastosowania u kotów z grupy ryzyka: przede wszystkim młodych zwierząt wychodzących na dwór i mających kontakt z innymi kotami na obszarach z dużą liczbą przypadków infekcji. Należy szczepić jedynie koty niezakażone wirusem białaczki.

Kocięta rozpoczynamy szczepić w 8-9 tygodniu życia. Kolejną dawkę szczepionki podaje się po 3-4 tygodniach, a ostatnie szczepienie powinno być wykonane co najmniej w 14-16 tygodniu życia.

Szczepienia przypominające wykonywane są corocznie lub w odstępach co 2-3lata w zależności od programu szczepienia.

Program szczepień dobierany jest indywidualnie do każdego pacjenta.

Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszej przychodni

Odrobaczanie

Odrobaczanie kociąt rozpoczynamy od 4-5go tygodnia życia, powtarzamy po 2 tygodniach. Kolejne odrabaczenia przeprowadzamy co 4tygodnie do 6-go miesiąca życia.
Dorosłe zwierzęta odrobaczamy co 3-4 miesiące.
Najgroźniejsze pasożyty to nicienie i tasiemce. Większość z nich stanowi poważne zagrożenie dla zdrowia człowieka, dlatego bardzo ważne jest regularne odrobaczanie zwierząt.

Choroby zakaźne

FIP (feline infectious peritonitis), choroba powodowana przez koronawirus kotów. Przebiega ona z utratą łaknienia, wysoką gorączką, leukocytozą oraz gromadzeniem się płynu w jamie brzusznej i piersiowej. Zakażenie następuje przez jamę ustną. Wirus dostaje się z pokarmem do jelit gdzie następuje jego namnażanie.

Wróć do strony głównej